terbaik!

26 February 2011

aku mahu jadi yang terbaik!
ayat sudah ku pasak dal minda aku..aku nak jadi yang terbaik.so,nak jadi yang terbaik mesti uasahkan...simple la bende tu...semua orang tahu la..

semua orang nak jadi yang terbaik..tapi cuba kita tengok..kebanyakkan orang mahu jadi yang terbaik dalam hal duniawi jee..tapi ramai ke yang ingin jadi yang terbaik dalam hal akhirat??
contohla..kalau bab belajar nie..masing masing sanggup tak tidur malam untuk dapatkan yang terbaik..masing berlumba lumba nak jadi pelajar terbaik..tapi bab agama,ada ke kita berlumba lumba nak ke surau solat jemaah..tengok yang dekat jee,aku nie..susahnya nak istiqomah solat berjemaah,solat diawal waktu..mungkin senang kalau duduk diasrama..tapi sekarang..ni lah dunia luar yang perlu aku tempuhi...nak pergi ke surau punyelah liat...tapi cuba kita tanya diri kita sendiri apa alasan kita tak nak istiqomah dalam ibadat??masa tak cukuplah..penat la...dan satu lagi..ni yang selalu aku dengar...tak nak hipokrit la..

ok..mungkin kita nie bukanlah baik mana kan..kita bagi alasan,aku buka hipokrit la..abes takkan semua bende baik dilakukan mesti dilakukan oleh orang yang baik??kalau macam tu diri sendiri tak
akan berubah..

kita mesti jarang dengar kata2 motivasi untuk kita teros maju dalam ibadat.yang selalu kita dengar kata2 motivasi agar kita tak give up dalam hal duniawi..usaha tangga kejayaan,nak seribu daya tak nak seribu dalih..

post kali ini aku pesan kat semua orang yang baca khusunya aku sendiri yang masih tak sedar diri...yang masih lemah...yang masih tidak berjaya dalam duniawi mahupun ukhrawi..dan aku mahu menjadi yang terbaik dunia dan akhirat.



5 komen:

~kamila~ said...

kamu pergi surau tak kat rumah?
chayok2! don't give up agel, kamu boleh pergi surau. =)

ni dikira ayat motivasi beribadat tak? hehe..

zularif said...

org pegi la...

atyra said...

manfaat manfaat.. =) best!

zularif said...

thanks atyra!

~kamila~ said...

eh lupa pulak, sekarang dah ikut abah pergi kebun,surau