light trail

06 March 2011

hari ini aku ade tengok youtube...peh...aku tersangatlah kagum dengan video bawah nie...dia bole wat video light trail...sumpah aku kagum...tengoklah...bes giler..





biasanya nak buat light trail ni kne gune slow shutter..tak kira guna DSLR atau compact ke asalkan ade mode manual atau shutter priority...yang penting shutter mesti kne slow..maksud dia bukaan shutter tu mesti lama..sebab kalau lama kita dapat buat bentuk menggunakan lampu LED..kalau da guna slow shutter mestilah guna tripod tak pon kena la letak atas meja ke..ape ke..sebab akan berlaku gegaran..
haa..ni aku yang aku try...ahhahaa...sangatlah tak reti...ni 6 second je...takpe takpe...nanti aku akan cuba yang lain....teringin sangat nk buat..hahaha...silalah share pengalaman kalau ade pengalaman dlm light trail nie

0 komen: