terpikat =)

09 November 2011

Assalamualaikum
sihat? Insyaallah sihat kehendakNya

hari ini aku jadi seorang driver rumah ke kluang (Sekolah Sains Johor) gara gara hantar akak.sementara tunggun seminar akak habes.aku membuang masa ke kluang mall.niat dihati nak ke popular tapi hati lebih tertarik ke Big cinema mononton Tower heist.cerita yang cukup simple dan menarik.Movie habes 3.30ptg.akak pula mesej tunggu di popular.sampai di popular akak pulak tak ada.hmm.sementara tu pusing pusing tengok buku.ditakdirkan aku terberhenti didepan buku yang cukup menarik.sebenarnya buku tu sudah lama keluar.aku cuma tak ambil peduli je.mesti korang semua sudah tau.bogel menuju tuhan.zahiril adzim.siapa tak kenal?terus tarik buku sambil membelek belek.tengok sajak je memanjang.tak sedar ada catatan ringkas.sorry to say.aku tak suka sajak.hehe.bab bab bahasa memang aku lemah.Result SPM.BAHASA MELAYU B+.masa dekat sekolah dulu kalau ada program nearmiss bahasa melayu aku la mukanya.haha.

tapi aku baca sajak(sajak ke? yekot) best!.dalam otak aku.tadi bawak RM50.bateri jam tangan RM25.huhh.kenapa la jam ni guna dua bateri.hmm.tak cukup?harga buku RM30.belek belek lagi. ada tulis

"Bogel Menuju Tuhan adalah salah satu tajuk catatan yang aku tulis di blog, satu masa dahulu. Ia merupakan satu keadaan yang aku gambarkan dalam setiap perjalanan kehidupan manusia yang percaya akan dugaan Tuhan. Tidak ada manusia yang terlepas dari dugaanNya, maka tidak adalah manusia yang tidak akan menempuh satu tempoh kesakitan, penuh perit dan pedih dalam hidupnya.


Aku simpulkan, buku ini adalah antologi catatan dan puisi sewaktu aku dalah hari - hari tidak berwarna, sebelum jingga"



sumber gambar:blog zahiril
haa..dia kata ada dalam blog.lepastu ada nampak url blog dia http://zahiriladzim.blogspot.com/.hmm..tak apa lah.tengok blog pon okay.ada je ATM dekat bawah tu.haha.kedekot !.balik rumah teros bukak blog dia.kagum! best! banyak! belom habes meneroka cerita beliau.tapi ada yang dalam buku tu tak ada dalam blog.sedih sekejap.tapi dapat jugak sesuatu dari blog beliau 

-aku bukan yang suka sastera.
-karangan aku masa sekolah semua ayat biasa.takde ayat yang bes
-tujuan aku buat blog pada asalnya nak memahirkan bahasa aku.kurang berjaya
-minta maaf cikgu bahasa melayu(ceh..tetibe)
-buat sesuatu kerana Allah bukan harap perhatianorang..aku pegang
-berubah sedikit demi sedikit serta istiqomah.

0 komen: