tak ada tajuk

12 December 2012

Sejujurnya, aku baru belajar cara hidup.
Aku baru belajar cara untuk mengebali orang.
Aku baru belajar cara untuk menyelesaikan masalah.
Ketika ini aku banyak menyusahkan orang.aku banyak sakitkan hati orang.sampai merosakkan silaturrahim.sampai merosakkn hubungan saudara seislam aku.

Bermula di twitter.
Aku akan tweet apa yang terlintas dalam fikiran aku.tak kira baik atau buruk.
Dan apabila tweet buruk keluar.ia akan menyakitakn hati semua orang.

Aku tak salah kan sesiapa.aku salahkan diri aku yang sentiasa tak fikir kalau nak tweet.

Hari ini.terbukti.salah aku.tweet aku.aku minta maaf.

Aku rasa aku perlu rendahkan ego aku.Memang sepatutnya aku rendah kan ego aku untuk minta maaf.sebab salah aku.

Selagi mana orang yang marah dekat aku tak maafkan aku.selagi tu juga jiwa aku tak tenang.

Kawan kawan.aku berharap agar kau buat aku tenang.di dunia dan akhirat.

Dengan rasa rendah diri, aku maafkan semua orang dalam dunia.

Aku tak mahu cari musuh.aku mahu cari kawan.aku tak mahu wujudkan perselisihan faham antara kita.


Jujur aku cakap.aku tak suka nak bash orang.

Semoga Allah merahmati kita semua.aku doakan semua kawan aku berjaya dunia dan akhirat.insyaallah



1 komen:

Nilam suhana said...

maaf itu terapi jiwa yang terbaik... insyaAllah...