mulut

28 December 2012

banyak cakap, banyak salah.

kadang kadang aku ni banya kcakap.
kadang kadang aku ni pendiam.

selalu aku cakap kosong
selalu aku hanya tahu cakap tapi tak reti nak amalkan.selalu sangat.

kadang aku akan bercakap untuk ingatkan diri aku.tapi selalu aku lupa.
kadang aku selalu cakap untuk ingatkan orang lain.tapi aku sendiri yang lupa.

mulut nikmat tuhan yang sangat berharga.sangat berharga.
manusia sering lupa dengan kesenangan itu.

soalnya nikmat yang kita dapat, tak dapat kita guna dengan sebaiknya.
terlalu riang kita mencaci sana sini.mengumpat sana sini.menfitnah sana sini.

sangat jarang mulut ini mengeluarkan kata kata hikmah.mahupun kata kata ilmiah.jauh sekali

seribu kemaafan ku pinta dari kalian.sungguh aku telah melakukan banyak dosa dengan mulut ini.
Astagfirullah.

semoga yang membaca dapat manfaat.sedikit pun jadilah..

0 komen: