masjidil haram

19 June 2012


 Alhamdulillah dapat kembali untuk aku sambung post yang terbaru.Insyaallah kali ini post pasal masjidil haram pulak,

Terasa sangat bersyukur apabila terlihat kaabah.Alhamdulillah.sungguh aku sangat terpegun dengan kecantikan permandangan masjid ini.masjid ini tidak pernah sunyi kerana setiap masa manusia akan datang untuk menziarah masjid ini.
waktu tengahari




biasanya kalau nak mudah dan cepat untuk bertawaf,pergilah waktu tengahari sebab cuaca yang panas.tetapi bagi pengalaman aku bertawaf waktu tengahari lain sikit rasanya.walaupun tengahari tetapi di kawasan kaabah tu tak berapa panas sangat berbanding cuaca di luar masjid.lantai pun tak panas berbanding lantai di luar masjid yang sangat panas pada waktu tengahari

dan ini permandangan dari luar


dan ini pula salah satu majlis ilmu di masjidil haram.biasanya lepas magrib akan ada beberapa majlis ilmu di masjidil haram.rasa ingin join tetapi masalah bahasa menyebabkan aku tengok dari jauh je..heh

di multazam di mana tempat mustajab untuk berdoa.banyak tempat untuk doa di makbulkan di kawasan ini seperti di belakang makam ibrahim,hijr ismail dan banyak lagi..

sempat amik gambar hajar aswad dan tak dapat untuk mengucupnya.dfapat amik gambar pun sebab masa dah nak solat fardhu kalau tak memang tak nampak langsung sebab semua orang sentiasa berebu rebut untuk mengucup hajar aswad.



dan ini saje lah post kali ini.maaf kerana kerana kurang lengkap info yang di beri.kalau rasa ingin mahu maklumat lanjut silalah ke sini kerana di situ banyak benda yang boleh kita pelajari.haha

aku rasa aku perlu set jadual baru aku di rumah agar tidak menjadi manusia yang rugi

0 komen: