terpikat 4

25 January 2012

 

aku sama macam dunia.dunia semakin tua,begitu juga aku.semakin tua hari aku,semakin banyak dosa yang aku lakukan.semakin banyak perkara bodoh yang aku lakukan.semakin banyak perkara yang salah aku buat.terdetik juga ingin jadi orang yang baik.tapi aku juga yang sentiasa melakukan dosa.orang kata,kalau nak jadi baik,perlu istiqomah dalam perkara yang baik.jujur aku kata,susah nak istiqomah.Ada saja perkara yang menghalang untuk aku jadi baik.haha.Alasan.


ok.yang atas itu cuma bebelan kosong seorang yang lemah.dan aku sedar aku buka orang baik.ok.tadi jalan jalan pergi popular.niat nak habiskan baucer 1malaysia.sebelum ini aku tak cukup duit nak beli buku.tapi tadi telah berlaku keajaiban.haha.punyalah susah nak habeskan.aku berjaya habeskan sebanyak RM 50.aku beli alat tulis buku sikit.dan bukanya ialah demi duha.sebenarnya buku itu aku beli sebab nak cukupkan RM 50.tadi kira kira ada lebih RM 15.so aku terus ambil buku ini tanpa belek belek.dan aku dah beli.aku tertariki dengan tajuk dia.demi duha.sekarang ni memang jarang dapat buat solat dhuha.dapat buat pon kalau cuti.tu pon kalau teringat.ingat dulu masa sekolah kalau rehat je..klepas makan kat kantin..ramai ramai pergi surau buat solat duha.Emak selalu cakap...kalau lapang waktu pagi tu,buat lah solat dhuha.insyaallah murah rezeki.
ok dah.makin banyak aku cakap.makin nampak kebodohan aku.haha.ok dah.nak exam ni.kalau ada kelapangan doakan aku berjaya ok.

-Back to Basic
-tersilap langkah
-nak jadi budak baik lah



2 komen:

cik jue tomey said...

gud luck 4 ur exam.........

zularif said...

thnks cik jue !