jangan mudah untuk berkata kata

13 May 2011

as salam
macam mana blog anda? adakah ia sempurna atau telah kehilangan entry??
blogger.com jahat...haha...mesti tengah geram kan...kalau aku pon mesti geram...blog aku ok kot...haha

k2..sambung pada tajuk
hari khamis malam jumaat aku ternampak post ni..kt facebook...bwh tuu


agak2 la dia damn kat siapa tu?cuba la fikir..kita ada akal..jangan mudah untuk berbicara sampai bende yang tidak kita inginkan berlaku...
selalu aku dengar...''alamak hujan pulak hari ini..rosak program aku la!!''
marah sebab program dia rosak sebab hujan...janganla kita salah kan tuhan yang turunkan hujan

kita hanya merancang dan Allah hanya menetukan
kesimpulannya:fikir dulu sebelum berkata kata

sekarang di facebook...telah wujud page yang pelik pelik....mungkin niat nak menegur tapi janganlah sampai jatuhkan aib orang..niat memang baik...tapi kita kena fikir perasaan orang lain...

atau

orang zaman sekarang sudah tidak terima teguran secara baik...tetapi mahukan secara radikal baru nak berubah...tolonglah...kalau orang tegur secara baik..terima je..orang tegur bukan benci tapi ambil berat sesama saudara islam..

*yang baik datang dari Allah..yang lemah datang dari aku sendirik..hakikatnya yang baik dan buruk datang dari Allah..yang baik kita jadikan contoh dan yang jahat kita buang jauh jauh*macam bagi tazkirah kt skula je..hehe

*aku mengarut ke malam ni

*aku mintak maaf ye 




0 komen: