aku rabun :)

04 April 2011

As Salam
semua sihat?Alhamdulillah kalau semua sihat..dan aku pon sihat.Alhamdulillah..baru baru ini telah berlaku satu kejadian yang amat perit bagi aku..uhh..perit sangat ke??perittt laaa...apa yang perit sangat tuu...satu hari aku hidup tanpa spec..uhh...sangat seksa...rabun aku tak ada lah kuat sangan...325 je...tapi kesannya telah mengakibatkan pening kepala yang keterlaluan..mana hilang spec tuu...haa...ni yang penting nie...lokman anak sedara aku telah mematahkan bingkai...wooow...spec baru yang aku dapat...hahaha..

macam ni lah pandangan mata aku..uhh..pening pening..
tapi kan...kalau aku yang rabun tanpa cermin mata sangat seksa...ape la kalau orang buta?macamana diorang boleh lalui sepanjang hayat...dan aku hanya sehari jee...ujian mereka lagi kuat dari aku...dan aku patut bersyukur sebab Allah telah kurniakan nikmat yang amat besar untuk aku..mata ini bukan hanya diciptakan untuk pejam dan celik pada waktu malam dan siang..dan mata juga hanya pinjaman dari Allah..

dan ada kisah seorang ulama yang beribadat selama 70 tahun..kerana untuk menuntut untuk masuk kedalam syurga dengan berbekalkan ibadahnya tapi bukan kerana rahmat Allah yang diberikan kepadanya..dan lalu amal ibadahnya ditimbang dengan sebelah mata saja..dan nikmat mata jauh lagi berat dengan amal ibadahnya...subahanallah..kalau aku macam mana yee..ibadah tak banyak tapi dosa yang banyak..

Ya Allah..ampunilah dosa dosa hambamu ini...dan janganlah jadikan hambamu ini kufur nikmat..amin..

dunia ini hanya sementara..dan akhirat yang kekal abadi...

dan 1 persoalan...

orang yang membuka aurat seharusnya menutup atau orang yang melihat yang seharusnya tidak melihat..

dan korang boleh fikir jawapannya sendiri :)

*spec aku murah jee..
*belagak hanya memusnahkan diri sendiri..


0 komen: